Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

Μακρόν: «Θρησκευτικός πόλεμος» Καλβινιστών και Καθολικών στην Ευρώπη για το χρέος

Δὲν δημιούργησε ἡ Διαμαρτύρησις (Προτεσταντισμός) τὴν Κεφαλαιοκρατία (Καπιταλισμός), ἀλλὰ τὸ πλήρως ἀσύμβατον τοῦ Καθολικισμοῦ μὲ τὸν Κόσμον, δημιούργησε κοινωνικὴ ἀσφυξία ὅταν ἄρχισε νὰ συσσωρεύεται ὁ χρυσὸς καὶ ἄλλα πλούτη ἀπὸ τὶς ἀνακαλυφθεῖσες χῶρες καὶ δὲν ὑπῆρχε δυνατότητα ἀξιοποιήσεώς των. Ὁ Ἰουδαϊσμὸς πάντοτε δημιουργοῦσε αἱρέσεις, ἰδίως ἐρχόμενος σ'ἐπαφὴ μὲ τὶς περσικὲς ἀλλὰ καὶ τὶς ἄλλες τῶν ἐθνισμῶν τῆς Ῥωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, φυσιολογικὸ φαινόμενο ἀφ'οὗ σὲ κάθε μέρος δημιουργοῦνται τέτοιες, χωρὶς ὡστόσο νὰ διεκδικοῦν ἀποκλειστικότητα. Στὸν Κωνσταντῖνο καὶ στοὺς μετέπειτα αὐτοκράτορες ἡ χρησιμότατη μορφὴ ἦταν ὁ Ἀρειανικὸς Χριστιανισμός, ἀπὸ τὸν Θεοδόσιο Α' καὶ μετὰ προτιμᾶται ὁ Χριστιανισμὸς τοῦ Ἀθανασίου τῆς Ἀλεξανδρείας καὶ ἐξελίσσεται σὲ Καθολικισμὸ καὶ Ἀνατολικὴ Ὀρθοδοξία. Κάποιες ἄλλες μορφὲς τοῦ Χριστιανισμοῦ ἦταν χρήσιμες γιὰ τὰ μέρη τῆς αὐτοκρατορίας μὲ ἀποσχιστικὲς τάσεις. Ἡ αἵρεσις τοῦ Λουθήρου καὶ τῶν ἄλλων εὐνοήθηκε ἀπὸ τὶς συγκυρίες, ἀπὸ τὶς κοινωνικὲς δυνάμεις, αἱ ὁποῖαι περίμεναν τὴν ἑπόμενη εὐκαιρία νὰ ἐκδηλωθοῦν. Ἡ Ἀναγέννησις ἦταν ἡ ἐπιστροφὴ τῆς Ἀρχαιότητος, ἀλλὰ ἀφ'οὗ δὲν συνοδεύτηκε μὲ τὴν ἐπιστροφὴ στὶς ἐθνικὲς θρησκεῖες, τὸ ἀποτέλεσμα ἦταν κάτι τὸ ἀσύμβατο μὲ τὸν Κόσμον. Ἡ Καθολικὴ Ἐκκλησία ἀντιδρᾷ μὲ τὴν Ἀντιμεταῤῥύθμισιν καὶ ἡ ἀκόλουθη ἀντίδρασις εἶναι ὁ Διαφωτισμὸς καὶ ἡ Γαλλικὴ Ἐπανάστασις. Ὁ Διαφωτισμὸς ἀντλεῖ τὰ πρότυπά του ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα, ἀλλὰ χωρὶς τὴν πλήρη κατανόησίν της, ἀφ'οὗ δὲν συνοδεύεται ἀπὸ ἐπιστροφὴ στὶς ἐθνικὲς θρησκεῖες, καὶ οὕτως ἔχουμε ὡς ἀποτέλεσμα τὴν ἧττα τοῦ Διαφωτισμοῦ μὲ κύριο ἀποτέλεσμα τὴν Βιομηχανικὴν Ἐπανάστασιν. Τὰ ἀδιέξοδα αὐτῆς ὁδήγησαν σὲ δύο ἀκραῖες ἰδεολογίες, αἱ ὁποῖες ἡττήθησαν ἡ μὲν μία στρατιωτικῶς, ἡ δὲ ἄλλη οἰκονομικῶς καὶ χρησιμοποιοῦνται ἡ μία πρὸς δυσφήμισιν τῶν ἐθνισμῶν κυρίως ὡς πρὸς τὴν λατρείαν καὶ τοὺς τρόπους καὶ ἡ ἄλλη γιὰ προσεταιρισμὸ τῆς πάντα ἐπικινδύνου πραγματικῆς φιλοσοφίας.

Πηγή
Μακρόν: «Θρησκευτικός πόλεμος» Καλβινιστών και Καθολικών στην Ευρώπη για το χρέος   

Για «θρησκευτικό πόλεμο» στην Ευρώπη για το χρέος, μεταξύ των Καλβινιστών και των Καθολικών, έκανε λόγο ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Εμανουέλ Μακρόν, τονίζοντας ότι αυτός πρέπει να τερματισθεί, μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg.

Ο Μακρόν ανέπτυξε την προσέγγισή του για τα οικονομικά προβλήματα της Ευρωζώνης σε συνέδριο Γερμανών διπλωματών, κάνοντας λόγο για τους Καλβινιστές από τη μία πλευρά, που επιπλήττουν όσους έχουν χρέη, και τους πολύ ελαστικούς Καθολικούς από την άλλη πλευρά.

Οι δύο πλευρές, σημειώνει το Bloomberg, αντανακλούν τη νοητή διάκριση μεταξύ των καθοδηγούμενων από τη Γερμανία οπαδών της δημοσιονομικής πειθαρχίας στον Βορρά και του πιο χρεωμένου Μεσογειακού Νότου.

Μιλώντας στο Βερολίνο, ο Μακρόν στην αρχή κέντρισε τους Καλβινιστές, λέγοντας: «Κάποιοι άνθρωποι, κάποια κράτη-μέλη, χρεοκόπησαν. Δεν τήρησαν τις δεσμεύσεις τους. Θα πρέπει να πληρώνουν έως το τέλος της ζωής τους».

Στο αντίθετο άκρο είναι οι Καθολικοί, «σαφώς η Γαλλία είναι στην πλευρά αυτή, με μια πιο χαλαρή προοπτική όσον αφορά τη σπατάλη. Χρεοκοπήσαμε, αλλά πάμε στην εκκλησία, εξηγούμε την κατάσταση και μπορούμε να ξεκινήσουμε την επόμενη ημέρα μία άλλη εβδομάδα», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός, επισημαίνοντας ότι «μάλλον θα πρέπει να βρούμε την ισορροπία μεταξύ των δύο αυτών προσεγγίσεων».

Πέντε αιώνες, αφού η προτεσταντική μεταρρύθμιση βύθισε την Ευρώπη σε μία θρησκευτική σύγκρουση και επτά δεκαετίες μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Μακρόν τόνισε ότι «οι κατεστημένες θέσεις για την οικονομική και τη δημοσιονομική πολιτική αποτελούν το μεγαλύτερο εμπόδιο σε μία γνήσια ενότητα σήμερα».

Το αποτέλεσμα είναι μία ασυμφωνία στο τραπέζι των συνεδριάσεων στις Βρυξέλλες, με τους Καλβινιστές προκαθορισμένους να ευνοούν αυστηρότερους προϋπολογισμούς και τους Καθολικούς να προσφέρουν συγχώρεση για την παραβίαση των κανόνων – «με αυτό το είδος της βήμα – βήμα προσέγγισης, βρίσκοντας μία λύση, αλλά την τελευταία στιγμή», δήλωσε ο Μακρόν.